Co to jest Google Ads?

Co to właściwie jest Google Ads (Adwords)?

W poprzednim artykule opisywałem Wam co to jest pozycjonowanie i na czym polega.  Wspomniałem tam, że wraz z zespołem, postaramy się Wam przybliżać zagadnienia związane z SEO. Co to dokładnie jest pozycjonowanie, na czym polega, jakie są techniki, czy warto linkować, czy używać linków nofollow, czy może dofollow, czy warto korzystać z płatnych katalogów itp. A może olać SEO i skorzystać z Google Ads (Adwrods)? A no właśnie. Zatem po kolei. Co to jest Google Ads (Adwords)?

Google Ads (dawniej Adwords) to system reklamowym Google, który powstał 20 lat temu. Google Ads potocznie/inaczej nazwany jest linkami sponsorowanymi. Jest to system służący do tworzenia i emitowania reklam tekstowych, graficznych oraz wideo, które za pomocą rozbudowanej sieci Google wyświetlają się użytkownikom Internetu. Wyniki reklamy pojawiają się użytkownikom, którzy szukają konkretnych produktów lub usług. Dla większości osób spoza branży linki sponsorowane to te wyniki, które są „na tym takim bladym tle w google.pl”. W rzeczywistości jest to potężne narzędzie reklamowe, którego przychód za IV kwartał 2018 roku wynosił 32 miliardy dolarów (za 2019 nie znalazłem jeszcze danych).

Jakie są rodzaje i typy reklam Google Ads?

    1. Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa Google. W przypadku pierwszej sieci – są to rodzaje reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google. Druga sieć, czyli reklamowa – to dwa miliony stron www, filmów, wszelkiego rodzaju blogów, portali itp. Reklamy w sieci wyszukiwania mogą się wyświetlić obok wyników wyszukiwania, w innych witrynach usług Google, takich jak: Google Maps, Google Zakupy czy Google Grafika. Sieć reklamową Google można w dosyć precyzyjny sposób targetować. Można wyświetlać reklamy konkretnym grupom użytkowników, np. świeżo upieczonym mamom lub osobom starszym itp. Google wie jak ma dopasować reklamy. Tak w skrócie, prowadzisz hostel w Poznaniu a Twój potencjalny klient sprawdza różne informacje na temat tego miasta. Gdzie nocować, gdzie zjeść w Poznaniu, jakie są atrakcje turystyczne, co warto zobaczyć, jak się poruszać itp. Dla Google jest to jednoznaczny sygnał, że warto temu użytkownikowi wyświetlić reklamę Twojego hostelu lub innej usługi.
    2. Kampania produktowa Google Ads (Google Zakupy). Jest to typ kampanii, która ma za zadanie promocję konkretnych produktów sprzedawanych w sklepach internetowych. Na pewno widzieliście czasami, że w wyszukiwarce Google, po wpisaniu nazwy jakiegoś produktu, widnieje reklama z danym produktem wraz z ceną i możliwością zakupu. To własnie jest Google Shopping. Jak działa Google zakupy można sprawdzić tutaj: klik.

       

    3. Remarketing. Myślę, że z tym pojęciem każdy spotkał się przynajmniej raz. Jest to forma reklamy, która ma za zadanie dotrzeć do tych użytkowników, którzy już chociaż jeden raz odwiedzili naszą stronę internetową lub użyli aplikacji mobilnej. Remarketing można przeprowadzić również na Facebooku czy w kampanii mailingowej. W systemach googlowskich działa to w ten sposób: użytkownik wchodzi np. na stronę naszego produktu w sklepie, ale go nie kupuje. Załóżmy, że tylko czyta na temat tego produktu. Następnie wychodzi ze strony.  Po kilku dniach, ten sam użytkownik, przegląda internet przy kawie. Czyta poranną prasówkę, aż tu nagle…baner z tym samym zegarkiem, który oglądał dwa dni temu, w jeszcze lepszej cenie z dodatkową bransoletką 🙂 It’s a kind of magic 😉 Osobiście bardzo lubię tę formę reklamy. Moim zdaniem jest to idealne narzędzie do ponownego uruchomienia procesu zakupowego wśród odwiedzających. Remarketing można przeprowadzić również na przykład w wyszukiwarce. Wyświetla on wtedy teksty reklamowe osobom, które również wcześniej odwiedziły stronę reklamodawcy, ale w ramach wyszukiwarki Google. Temat remarketingu jest na tyle rozbudowany, że może być pomysłem na kolejny artykuł.
    4. Google Ads w Gmailu i na YouTube. Reklamy w Gmailu wyświetlają się w skrzynce odbiorczej na kartach „Oferty” i „Społeczności”. Reklamy na YouTube,  które wyświetlają się podczas odtwarzania filmów są wybierane na podstawie reklam Google, historii oglądania itp. Oczywiście na YT można również zastosować banery remarketingowe.

Zalety kampanii Google Ads

Google oferuje szerokie możliwości targetowania. Ponad 90% użytkowników w Polsce jest w zasięgu Google i jego sieci reklamowej. Mamy mnóstwo płaszczyzn, które możemy wykorzystać. Spójrzcie jak wiele osób korzysta z Gmaila. Każdy z nas codziennie otwiera google.pl. W większości przypadków jest to domyślna karta w przeglądarkach internetowych. A kto z nas nie słucha YouTube? Nawet mając aplikację  Tidal czy Spotify to i tak używamy YT. Dzięki Google Ads możemy reklamować się gdzie chcemy, czy to w Niemczech, czy w Norwegii a może w Australii? Z łatwością możemy zdobywać kolejne rynki i wychodzić ze swoimi usługami poza granice naszego miasta i kraju. To my decydujemy gdzie i kiedy będziemy się reklamowali. Możemy nawet ustalić dokładnie w których godzinach.

Jaki powinien być budżet na Google Ads?

Niewątpliwie jedną z zalet prowadzenia kampanii Google Ads jest to, że nie ma określonej kwoty jaką mamy przeznaczyć na reklamę. Możemy zacząć tak naprawdę od dowolnej kwoty. Sami możemy ustalić sobie np. budżet dzienny. Należy pamiętać tylko o tym, że jeśli budżet dzienny zostanie wykorzystany np. do godziny 11:00, to emisja reklamy zostanie wznowiona dopiero następnego dnia. Korzystajmy zatem z wiedzy certyfikowanych i doświadczonych specjalistów. Warto również pamiętać, że dobrze prowadzona i zoptymalizowana kampania Ads pozwala uzyskać sporą rentowność.

Zapraszamy do współpracy. Wiadomo 🙂

Mam nadzieję, że udało mi się chociaż trochę wyjaśnić co to jest Google Ads. Tak jak wspomniałem, jest to potężne narzędzie, dlatego opisanie tego w kilku zdaniach jest naprawdę trudne. Jak już mniej więcej wiemy co to jest Google Ads, to w następnych artykułach postaramy się przybliżyć kolejne zagadnienia. Tymczasem, jeśli są jakieś pytania, gorąco zachęcam do komentowania i kontaktu.

No i na samym koniec, żeby nie było 😉 Jeśli zależy Wam na dobrze prowadzonej i skonfigurowanej kampanii – zapraszamy!

Michał Modliński
(OSM)

 

5 1 vote
Article Rating
Powiadomienia o nowych komentarzach
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments