Marketing 2022 roku – na jakie pojęcia warto zwrócić uwagę?
Ostatnie tygodnie grudnia to zawsze czas podsumowań, ale także snucia planów na nadchodzący nowy rok. Postanowiliśmy pójść tym tropem i przygotowaliśmy dla Was artykuł na temat trendów w marketingu, które będziemy obserwować w 2022 roku. Jakie hasła i pojęcia powinniśmy poznać i spróbować wdrożyć w życie?
- Brand Purpose – w oparciu o ten trend zaczyna budować się coraz więcej marek. Chodzi o to, aby zastanowić się nad celem istnienia firmy, jej korzeniami i sensem istnienia. Coraz częściej
też mówi się o tym, że wzrost danej marki nie jest liczony w liczbach, ale jako pozytywny wpływ na życie ludzi i otaczający ich świat. - Marketing edukacyjny – tradycyjna, nachalna reklama powoli odchodzi do lamusa. Odbiorcy zdecydowanie bardziej cenią sobie przekazy, z których mogą się czegoś dowiedzieć i czerpać dla siebie jakieś korzyści. Warto zastanowić się nad wprowadzeniem do swojej strategii komunikacji e-booków, webinarów czy wartościowych transmisji online.
- Automatyzacja – w 2022 roku nie musimy zbierać danych o naszych klientach samodzielnie. Stawiając na odpowiednie narzędzie marketing automation usprawnimy proces sprzedażowy w swojej firmie. Możemy np. wysyłać newslettery stworzone na podstawie historii zakupów danego klienta.
- Marketing inkluzywny – czyli taki, który niczego nie wyklucza. Badania pokazują, że najmłodsi konsumenci zwracają uwagę na to, czy dana marka w swojej komunikacji podkreśla pozytywne znaczenie różnorodności i wyrównywania szans.
- Conversion Rate Optimization – w języku polskim oznacza maksymalizację współczynnika konwersji. Chodzi o podejmowanie skutecznych działań, które będą dążyły do zwiększenia konwersji (najczęściej sprzedaży) w naszej działalności. Wśród tych działań powinny znaleźć się m.in.: dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych, szybkość ładowania strony czy personalizacja przekazów.
Powiadomienia o nowych komentarzach
0 komentarzy
najstarszy