Z jakimi zmianami będzie wiązać się algorytm Google MUM?
Z jakimi zmianami będzie wiązać się algorytm Google MUM?
Zapowiadana nowa technologia Google MUM to w rozwinięciu Multitask Unified Model. Ma ona polepszyć Google Search i sprawić, że użytkownik otrzyma trafne odpowiedzi na swoje zapytanie już po pierwszym kontakcie z wyszukiwarką. W jaki sposób? Ma wykorzystywać „transformer architecture”, a także maszynowe uczenie się oraz sztuczną inteligencję.
Co oznacza to w praktyce?
Wyszukiwarka ma stać się „ekspertem”, który dzięki ogromnej bazie dostępnych informacji oraz lepszemu zrozumieniu kontekstu zapytania będzie w stanie udzielić trafnej i kompleksowej odpowiedzi.
Nowością jest niewątpliwie multimodalny charakter nowej technologii. Ma ona rozpoznawać w przyszłości nie tylko zawartości stron internetowych, tekstów czy obrazów, ale również materiałów audio i wideo.
Czym różni się ten algorytm od poprzednich?
Między innymi brakiem bariery językowej, ponieważ opiera się na 75 różnych mowach. Algorytm MUM będzie w stanie przetłumaczyć sobie informacje z jednego języka na drugi, dzięki czemu dostęp do wiedzy nie będzie już ograniczony czy związany z językiem użytkownika.
Jak algorytm Google MUM wpłynie na SEO?
Przed wdrożeniem algorytmu ciężko wróżyć z fusów, ale na pewno trzeba przygotować się na zmianę podejścia do pozycjonowania. Najprawdopodobniej trzeba będzie większą uwagę zwrócić na optymalizację obrazów oraz materiałów audio i wideo. Na popularności zaczną zyskiwać również frazy long tail, ponieważ użytkownicy zaczną zadawać wyszukiwarce coraz bardziej szczegółowe pytania.
Powiadomienia o nowych komentarzach
0 komentarzy
najstarszy