Identyfikacja wizualna – co to jest?
Identyfikacja wizualna – co to jest i co powinno się na nią składać?
Rozkręcasz własny biznes i zastanawiasz się, co to dokładnie jest identyfikacja wizualna i czy Twoja firma jej potrzebuje? Chcesz wiedzieć, jakie elementy składają się na jej całość? Zapraszamy do lektury naszego bloga!

Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie, które służy kreowaniu wizerunku marki firmy. W skład tego pojęcia wchodzą wszystkie symbole i zachowania, które będziesz używać w swojej firmie, aby uzyskać czytelną i spójną identyfikację rynkową. Dzięki temu wyróżnisz się spośród konkurencyjnych marek!
Identyfikacja wizualna – elementy
Jeśli chcesz, żeby wizerunek Twojej firmy był kompletny i spójny na wszystkich płaszczyznach, ważne, żeby CI (corporate identity) zawierała poniższe elementy:
- logo lub logotyp
- kolorystykę marki
- typografię (krój oraz rozmiar używanych czcionek)
- szablony materiałów graficznych (wizytówek, ulotek, papieru firmowego itp.)
- design produktów wraz z opakowaniami
- wygląd strony internetowej, profili w mediach społecznościowych
Identyfikacja wizualna – o czym należy pamiętać?
Podczas tworzenia Księgi Identyfikacji Wizualnej (CI Manual) trzeba kierować się myślą przewodnią, która będzie spójna z wizerunkiem firmy, jaki chcesz kreować na rynku. Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej muszą być dopasowane do charakterystyki Twojej działalności. Powinny być unikalne i łatwe do zapamiętania. Warto przed projektowaniem CI zrobić odpowiedni research, żeby uniknąć powielania motywów już istniejących na rynku. Twoja identyfikacja wizualna powinna także wywoływać pozytywne skojarzenia u odbiorcy, a także być zgodna z ustaloną wcześniej polityką firmy.
Powiadomienia o nowych komentarzach
0 komentarzy
najstarszy