Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jak pozycjonować sklep internetowy?

5 sprawdzonych wskazówek!

Chcesz zacząć sprzedawać online, ale nie wiesz jak pokonać konkurencję i zdobyć najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google? Już w trakcie projektowania sklepu internetowego warto pomyśleć o przygotowaniu go do pozycjonowania. Przeczytajcie kilka przydatnych porad, które pomogą Wam dotrzeć do potencjalnych klientów!

    1. Wybierz odpowiednią platformę e-commerce i zadbaj o certyfikat SSL. Dobrze zaprojektowany moduł do zakupów online ma szereg opcji, które pomogą w pozycjonowaniu Twojego sklepu. Ważna jest dostępność gotowych wtyczek, a także możliwość samodzielnej optymalizacji kodu i treści. Certyfikat SSL zadba z kolei o to, aby nasza strona była odbierana przez wyszukiwarki jako bezpieczna.
    2. Zastanów się, jakie słowa kluczowe są dla Ciebie ważne. Pamiętaj, żeby nie wybierać tylko bardzo ogólnych fraz, takich jak “meble” czy “ubrania”. Osiągnięcie TOP10 w ich przypadku zajmie baaaardzo dużo czasu ze względu na ogromną konkurencję. Warto postawić na słowa kluczowe z tzw. dlugiego ogona (ang. long tail), które są mniej konkurencyjne i których wypozycjonownaie zajmie dużo mniej czasu.
    3. Zadbaj o stronę główną! Nie wystarczy atrakcyjny wygląd. Musisz pomyśleć zarówno o użytkownikach, jak i algorytmach wyszukiwarek. Dla nich liczą się takie kwestie jak:
      • teksty – o odpowiedniej długości, podzielone na czytelne akapity lub kafelki, zawierające słowa kluczowe
      • sekcja head – zadbaj o meta tagi TITLE oraz DESCRIPTION. To one będą widoczne w wynikach wyszukiwania.
      • nagłówki – korzystaj z nagłówków h1, h2, h3. Używaj w nich słów kluczowych związanych z daną podstroną.
      • zdjęcia – pamiętaj o opisach ze słowami kluczowymi oraz o optymalizacji ich rozmiaru
      • przyjazne adresy URL – powinny być związane z tematyką danej podstrony i zawierać słowa kluczowe
    4. Sprawdź szybkość ładowania strony. Dla Google ten czynnik również ma znaczenie podczas pozycjonowania Twojego sklepu! Pamiętaj o kompresji grafik i usunięciu zbędnych skryptów. Możesz skorzystać z narzędzia https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl, które pozwoli Ci określić, czy czas ładowania strony jest wystarczająco krótki.
    5. Dostosuj stronę swojego sklepu internetowego tak, aby działał poprawnie nie tylko na komputerach! Urządzenia mobilne coraz częściej służą użytkownikom do zakupów online. RWD (responsive web design) zadba o to, żeby strona ładnie wyglądała na ekranach i różnych rozdzielczościach. Zapewnia to komfortowe korzystanie ze strony i wpływa na pozytywną ocenę robotów Google.

Jeśli masz problemy ze zrozumieniem niektórych pojęć dotyczących SEO – zapraszamy do tego artykułu: Słownik pojęć SEO

Dodaj komentarz

avatar
  Powiadomienia o nowych komentarzach  
Powiadom o