Jak wybrać nazwę domeny?
Czy wiedzieliście, że 15 marca obchodzony był Dzień Domeny? Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik, z którego dowiecie się, jak wybrać nazwę domeny, aby jak najwięcej potencjalnych klientów trafiło na Waszą stronę!
Kilka podstawowych zasad jak wybrać nazwę domeny
Jeśli zastanawiacie się czy w nazwie domeny powinniście umieścić słowa kluczowe pod SEO, to odpowiadamy jednoznacznie – NIE! Na pewno nie powinniście robić tego na siłę. Słowa kluczowe w nazwie domeny przestały być czynnikiem rankingowym wyszukiwarki Google w 2012 roku. Nazwa domeny powinna kojarzyć się z Waszym brandem lub charakterystyką działalności. Powinna być przede wszystkim:
- krótka
- łatwa do zapamiętania i zapisania
- nie powinna zawierać skomplikowanych wyrazów
- nie powinna zawierać wielu łączników czy cyfr
Na etapie szukania domeny, warto również sprawdzić czy jakaś konkurencyjna firma nie zarezerwowała już podobnej nazwy.
Polskie znaki?
Chociaż od pewnego czasu możliwe jest wykupienie domeny z polskimi literami (ą, ę, ł, ś, ć, itd.), to Internauci przyzwyczajeni są nadal, aby ich nie używać. Dlatego wybór domeny bez polskich liter może być póki co bezpieczniejszym rozwiązaniem.
Ważne również rozszerzenie!
Podczas rejestracji domeny warto skupić się nie tylko na wyborze samej nazwy, ale także rozszerzenia. Ok. 90% używanych w Polsce rozszerzeń to .pl oraz .com.pl. Jeśli jednak chcemy działać globalnie warto postawić na końcówkę .com, a jeśli mamy zamiar dotrzeć do odbiorców w poszczególnych krajach, zadbać o wykupienie lokalnych rozszerzeń (.de, .uk). Organizacje non-profit powinny skorzystać z rozszerzenia .org, jednostki edukacyjne z .edu, a rządowe z .gov.