Co to jest konwersja i współczynnik konwersji?
Co to jest konwersja i współczynnik konwersji?
Podczas rozmów ze swoją agencją marketingową lub w trakcie lektury artykułów dotyczących reklamy on-line z pewnością spotkasz się z pojęciem „konwersja”. Odbiega ono od standardowego rozumienia, które panuje w codziennym języku i dlatego chcemy dokładnie wyjaśnić jego znaczenie w kontekście marketingu internetowego.
Konwersja – wyjaśnienie pojęcia
Konwersja to określone działanie, które wykonuje użytkownik na stronie internetowej lub w sklepie on-line. Innymi słowy konwersja zachodzi wtedy, gdy Internauta wykona czynność ważną z punktu widzenia Twojego biznesu.
Konwersja – przykłady
Najłatwiej zobrazować omawiane pojęcie przykładami. Konwersją może być na przykład:
- zakup w sklepie internetowym
- zapisanie się do newslettera
- wypełnienie formularza kontaktowego
- założenie konta w serwisie
- wysłanie zapytania
- pobranie dokumentu pdf, e-booka lub innych dokumentów
Przed rozpoczęciem kampanii reklamowych on-line musisz zadecydować, które konwersje chcesz osiągnąć i które są dla Ciebie opłacalne.
Współczynnik konwersji
Z hasłem „konwersja” wiąże się jeszcze jedno bardzo ważne pojęcie, czyli „współczynnik konwersji”.
Najogólniej mówiąc jest to liczba dokonanych konwersji podzielona przez ogólną liczbę wizyt na Twojej stronie i pomnożona razy 100%. Jeśli np. z 1000 odwiedzin na naszej stronie, 50 zakończyło się sprzedażą, będzie to oznaczało, że współczynnik konwersji wynosi 5%. Wskaźnik ten należy kontrolować, ponieważ jeśli będzie on na bardzo niskim poziomie, nie zapewni nam zadowalającego zwrotu z inwestycji.
Zapraszamy również do naszego Słownika pojęć SEO oraz Słownika pojęć Google Ads