Co to jest konwersja i współczynnik konwersji?

Co to jest konwersja i współczynnik konwersji?

Co to jest konwersja?

Podczas rozmów ze swoją agencją marketingową lub w trakcie lektury artykułów dotyczących reklamy on-line z pewnością spotkasz się z pojęciem „konwersja”. Odbiega ono od standardowego rozumienia, które panuje w codziennym języku i dlatego chcemy dokładnie wyjaśnić jego znaczenie w kontekście marketingu internetowego.

Konwersja – wyjaśnienie pojęcia

Konwersja to określone działanie, które wykonuje użytkownik na stronie internetowej lub w sklepie on-line. Innymi słowy konwersja zachodzi wtedy, gdy Internauta wykona czynność ważną z punktu widzenia Twojego biznesu.

Konwersja – przykłady

Najłatwiej zobrazować omawiane pojęcie przykładami. Konwersją może być na przykład:

  • zakup w sklepie internetowym
  • zapisanie się do newslettera
  • wypełnienie formularza kontaktowego
  • założenie konta w serwisie
  • wysłanie zapytania
  • pobranie dokumentu pdf, e-booka lub innych dokumentów

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowych on-line musisz zadecydować, które konwersje chcesz osiągnąć i które są dla Ciebie opłacalne.

Współczynnik konwersji

Z hasłem „konwersja” wiąże się jeszcze jedno bardzo ważne pojęcie, czyli „współczynnik konwersji”.

Najogólniej mówiąc jest to liczba dokonanych konwersji podzielona przez ogólną liczbę wizyt na Twojej stronie i pomnożona razy 100%. Jeśli np. z 1000 odwiedzin na naszej stronie, 50 zakończyło się sprzedażą, będzie to oznaczało, że współczynnik konwersji wynosi 5%. Wskaźnik ten należy kontrolować, ponieważ jeśli będzie on na bardzo niskim poziomie, nie zapewni nam zadowalającego zwrotu z inwestycji.

Zapraszamy również do naszego Słownika pojęć SEO oraz Słownika pojęć Google Ads

Dodaj komentarz

avatar
  Powiadomienia o nowych komentarzach  
Powiadom o