Jak pozycjonować sklep internetowy?
Jak pozycjonować sklep internetowy?
5 sprawdzonych wskazówek!
Chcesz zacząć sprzedawać online, ale nie wiesz jak pokonać konkurencję i zdobyć najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google? Już w trakcie projektowania sklepu internetowego warto pomyśleć o przygotowaniu go do pozycjonowania. Przeczytajcie kilka przydatnych porad, które pomogą Wam dotrzeć do potencjalnych klientów!
-
- Wybierz odpowiednią platformę e-commerce i zadbaj o certyfikat SSL. Dobrze zaprojektowany moduł do zakupów online ma szereg opcji, które pomogą w pozycjonowaniu Twojego sklepu. Ważna jest dostępność gotowych wtyczek, a także możliwość samodzielnej optymalizacji kodu i treści. Certyfikat SSL zadba z kolei o to, aby nasza strona była odbierana przez wyszukiwarki jako bezpieczna.
- Zastanów się, jakie słowa kluczowe są dla Ciebie ważne. Pamiętaj, żeby nie wybierać tylko bardzo ogólnych fraz, takich jak „meble” czy „ubrania”. Osiągnięcie TOP10 w ich przypadku zajmie baaaardzo dużo czasu ze względu na ogromną konkurencję. Warto postawić na słowa kluczowe z tzw. dlugiego ogona (ang. long tail), które są mniej konkurencyjne i których wypozycjonownaie zajmie dużo mniej czasu.
- Zadbaj o stronę główną! Nie wystarczy atrakcyjny wygląd. Musisz pomyśleć zarówno o użytkownikach, jak i algorytmach wyszukiwarek. Dla nich liczą się takie kwestie jak:
- teksty – o odpowiedniej długości, podzielone na czytelne akapity lub kafelki, zawierające słowa kluczowe
- sekcja head – zadbaj o meta tagi TITLE oraz DESCRIPTION. To one będą widoczne w wynikach wyszukiwania.
- nagłówki – korzystaj z nagłówków h1, h2, h3. Używaj w nich słów kluczowych związanych z daną podstroną.
- zdjęcia – pamiętaj o opisach ze słowami kluczowymi oraz o optymalizacji ich rozmiaru
- przyjazne adresy URL – powinny być związane z tematyką danej podstrony i zawierać słowa kluczowe
- Sprawdź szybkość ładowania strony. Dla Google ten czynnik również ma znaczenie podczas pozycjonowania Twojego sklepu! Pamiętaj o kompresji grafik i usunięciu zbędnych skryptów. Możesz skorzystać z narzędzia https://developers.google.com/
speed/pagespeed/insights/?hl= pl, które pozwoli Ci określić, czy czas ładowania strony jest wystarczająco krótki. - Dostosuj stronę swojego sklepu internetowego tak, aby działał poprawnie nie tylko na komputerach! Urządzenia mobilne coraz częściej służą użytkownikom do zakupów online. RWD (responsive web design) zadba o to, żeby strona ładnie wyglądała na ekranach i różnych rozdzielczościach. Zapewnia to komfortowe korzystanie ze strony i wpływa na pozytywną ocenę robotów Google.
Jeśli masz problemy ze zrozumieniem niektórych pojęć dotyczących SEO – zapraszamy do tego artykułu: Słownik pojęć SEO
Powiadomienia o nowych komentarzach
0 komentarzy
najstarszy