Jakie cechy powinna mieć strona internetowa przyjazna dla Google Ads i pozycjonowania?
Jakie cechy powinna mieć strona internetowa przyjazna dla Google Ads i pozycjonowania?
Przygotowując czy rozbudowując stronę internetową, która ma być pozycjonowana lub reklamowana w Google Ads warto pamiętać o kilku zasadach, które później ułatwią te procesy i sprawią, że będą one skuteczniejsze.
- Strona powinna być przydatna dla użytkowników – muszą znaleźć na niej to, czego szukali za pomocą wyszukiwarki. Nie zmuszaj ich do szukania informacji na kolejnych podstronach.
- W treści strony powinny znaleźć się słowa kluczowe, których używasz przy pozycjonowaniu i w reklamach Google Ads.
- Zadbaj o to, aby wezwania do działania (call-to-action) były takie same w reklamach i na stronie docelowej.
- Pamiętaj, żeby uzupełnić odpowiednimi frazami kluczowymi znaczniki title i meta description, a także adresy URL.
- Teksty powinny zawierać śródtytuły, nagłówki, listy wypunktowane i inne elementy, które poprawiają ich czytelność. Muszą też zawierać słowa kluczowe w odpowiednim natężeniu – nie za mało, ale też nie za dużo!
- Ważne są także ustawienia grafik, które znajdują się na Twojej stronie internetowej. Nie mogą mieć zbyt dużych rozmiarów, co spowolni ładowanie strony. Ich opis (alt) powinien być uzupełniony również słowami kluczowymi, a nie przypadkowymi znakami.
- Strona internetowa w dzisiejszych czasach po prostu MUSI prawidłowo wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Docenią to zarówno użytkownicy, jak i Google. 😉
W trakcie optymalizowania strony pod wymagania Google Ads oraz procesu pozycjonowania, warto korzystać z narzędzi, które to ułatwią:
Keyword Planner
Test optymalizacji mobilnej
Test prędkości ładowania strony
Powiadomienia o nowych komentarzach
0 komentarzy
najstarszy