Google Ads – na jakie parametry zwrócić uwagę?

Google Ads – na jakie parametry zwrócić uwagę?

Chcecie rozpocząć swoją przygodę z Google Ads lub zlecić agencji interaktywnej przygotowanie kampanii reklamowych w wyszukiwarce? Dobrze na samym początku zaznajomić się z podstawowymi parametrami, które ułatwią pracę i kontrolę nad efektywnością kampanii reklamowych.

  1. Średnie CPC – ang. cost per click – to model rozliczenia za reklamy, “płatność za kliknięcie”. Oznacza, że reklamodawca ponosi koszt dopiero w momencie kliknięcia w reklamę przez odbiorcę. Zazwyczaj interesuje nas uzyskanie jak najniższego wyniku. 
  2. CTR – ang. click through rate – czyli tak zwany “współczynnik klikalności”. To stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby jej wyświetleń. Pokazuje, czy treść reklamy zachęca w odpowiedni sposób odbiorców do podjęcia akcji. Im wyższy CTR, tym lepiej 🙂
  3. Wynik jakości – w systemie Google Ads nasze reklamy oceniane są w skali od 1 do 10. Im wyższy wynik jakości, tym lepsze (i tańsze) efekty będą przynosić nasze kampanie. Podczas oceny pod uwagę brane są: a) przewidywany CTR, b) trafność reklamy oraz c) przewidywaną opinię użytkowników o stronie docelowej.
  4. Średni czas trwania wizyty – warto sprawdzić, jak długo osoba, która kliknęła w reklamę, przebywała na naszej stronie www. Dzięki temu dowiemy się, czy nasza witryna jest interesująca dla odbiorców i czy znajdują tam to, czego szukali w Google.
  5. ROI – ang. return on investment – zwrot z inwestycji to po prostu stosunek naszych zysków netto do kosztów, jakie ponieśliśmy. Regularne kontrolowanie ROI pomaga optymalizować wydatki w Google Ads. Dzięki tym informacjom możemy wydawać więcej pieniędzy na skuteczne kampanie Google Ads, a ograniczyć budżet w tych mniej efektywnych.

Więcej pojęć związanych z Google Ads i SEO znajduje się w naszych słownikach:

Dla tych co dopiero zaczynają swoją przygodę z tymi pojęciami zapraszamy tutaj:

Dodaj komentarz

avatar
  Powiadomienia o nowych komentarzach  
Powiadom o