Google Ads – na jakie parametry zwrócić uwagę?
Google Ads – na jakie parametry zwrócić uwagę?
Chcecie rozpocząć swoją przygodę z Google Ads lub zlecić agencji interaktywnej przygotowanie kampanii reklamowych w wyszukiwarce? Dobrze na samym początku zaznajomić się z podstawowymi parametrami, które ułatwią pracę i kontrolę nad efektywnością kampanii reklamowych.
- Średnie CPC – ang. cost per click – to model rozliczenia za reklamy, „płatność za kliknięcie”. Oznacza, że reklamodawca ponosi koszt dopiero w momencie kliknięcia w reklamę przez odbiorcę. Zazwyczaj interesuje nas uzyskanie jak najniższego wyniku.
- CTR – ang. click through rate – czyli tak zwany „współczynnik klikalności”. To stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby jej wyświetleń. Pokazuje, czy treść reklamy zachęca w odpowiedni sposób odbiorców do podjęcia akcji. Im wyższy CTR, tym lepiej 🙂
- Wynik jakości – w systemie Google Ads nasze reklamy oceniane są w skali od 1 do 10. Im wyższy wynik jakości, tym lepsze (i tańsze) efekty będą przynosić nasze kampanie. Podczas oceny pod uwagę brane są: a) przewidywany CTR, b) trafność reklamy oraz c) przewidywaną opinię użytkowników o stronie docelowej.
- Średni czas trwania wizyty – warto sprawdzić, jak długo osoba, która kliknęła w reklamę, przebywała na naszej stronie www. Dzięki temu dowiemy się, czy nasza witryna jest interesująca dla odbiorców i czy znajdują tam to, czego szukali w Google.
- ROI – ang. return on investment – zwrot z inwestycji to po prostu stosunek naszych zysków netto do kosztów, jakie ponieśliśmy. Regularne kontrolowanie ROI pomaga optymalizować wydatki w Google Ads. Dzięki tym informacjom możemy wydawać więcej pieniędzy na skuteczne kampanie Google Ads, a ograniczyć budżet w tych mniej efektywnych.
Więcej pojęć związanych z Google Ads i SEO znajduje się w naszych słownikach:
Dla tych co dopiero zaczynają swoją przygodę z tymi pojęciami zapraszamy tutaj:
Powiadomienia o nowych komentarzach
0 komentarzy
najstarszy